Miksi hävittäjät lentävät matalalla?

Henkilöstö on kohdannut korkeusongelmia ilmataistelun synnystä lähtien. Usein he kokivat, että matalalla lentäminen oli paras vaihtoehto. Yleisesti ottaen korkeus riippuu sääolosuhteista, näkötarkkuudesta ja maaston luonteen tarjoamasta peitteisyydestä.

Hävittäjälentokoneet, jotka ovat paljon nopeampia kuin muut sotilaslentokoneet, lentävät pykälää korkeammalla. Tämän perusteella voidaan kysyä miksi hävittäjät lentävät matalalla? Mitkä ovat tärkeimmät syyt siihen, miksi ne lentävät matalalla? Mitä etuja tai haittoja matalalla lentämisestä on hävittäjäkoneille? ✈️

Tutustutaan näihin eri syihin, miksi hävittäjät voivat lentää niin matalalla.

Hävittäjäkoneen lento matalalla

Dassault Aviationin Rafale lentää Pariisin yllä matalalla

Matalan korkeuden sotilaslentokoulutus

Matalan korkeuden sotilaskoulutus tarkoittaa sotilaslentokoneiden lentämistä matalalla, jotta niiden miehistöjä ja muuta sotilashenkilöstöä (esimerkiksi ilmapuolustusjoukkoja) voidaan valmistella lentämään lähellä maata sota-aikana. sotilaslentokonetyyppejä voivat olla hävittäjät, maahyökkäyslentokoneet, kuljetuskoneet ja helikopterit.

Tehtävästä riippumatta hävittäjälentäjien on oltava valmiita reagoimaan milloin tahansa ja missä tahansa, ja tehtävä on suoritettava mahdollisimman tehokkaasti, usein ilman valmistautumisaikaa. Erittäin harvinaisissa tapauksissa hävittäjää saatetaan kutsua lentämään kaupungin yli hyvin matalalla lentokorkeudella saattamaan lentokonetta osana sotaharjoituksia. ️

Nämä ilmavoimien harjoitukset, jotka eivät päällisin puolin ole mitään epänormaalia, voivat aiheuttaa huolta siviilien keskuudessa niiden aiheuttaman melusaasteen vuoksi. Näin on erityisesti silloin, kun manööveri edellyttää hävittäjän laskeutumista lähelle koteja.

Matalalla lentävä hävittäjä

F-15-hävittäjä suorittaa matalalentoharjoitusta Walesin vuoristossa (Wales)

Joidenkin maiden sotilasreservit ovat riittävän suuria, jotta tämä harjoittelu voidaan toteuttaa ilman, että se vaikuttaa siviiliväestöön. Pienemmissä maissa, kuten Euroopassa, armeijan ja paikallisen väestön välillä voi olla jännitteitä, lähinnä lentokoneiden melun vuoksi.

Tiedustelu- ja torjuntatehtävät

Hävittäjälentokoneet valitsevat matalalennon välttääkseen havaitsemisen tai joutumisen vihollisen kohteeksi. Huonolla säällä on myös suotavaa, ellei jopa tärkeää, pysyä näköetäisyydellä maasta tai vedestä. Matalalento on myös olennainen taito etsintä- ja pelastustoiminnassa.

Sotilashävittäjälentäjät harjoittelevat lentämään matalalla ja nopeasti. He piiloutuvat kukkuloiden ja vuorten taakse huijatakseen taktisten tutkien aaltohavaintoa. Jotkut hävittäjät lentavat tarpeeksi nopeasti välttyäkseen kohteeksi joutumiselta. Lentäminen on taito, joka häviää, joten jokaisen hävittäjä- ja taistelulentäjän ja hyökkäyslentäjän on säännöllisesti harjoiteltava näitä matalalentoja. ⛰️

Hyvin matalalla lentävä hävittäjäkone

Royal Air Force Panavia Tornado hävittäjälentokone lentää hyvin matalalla- Commons Wikimedia

Hävittäjälentokone lentää hyvin matalalla

Hävittäjälentokone lentää hyvin matalalla

/h2>

Sotilaalliset operaatiot rauhan ja humanitaarisen avun tukemiseksi tai ylläpitämiseksi saattavat edellyttää matalalla lentäviä tehtäviä. Hävittäjälentäjien odotetaan yhä useammin tarjoavan lähitukea ilmasta maajoukoille.

Komentajille korkeus on taktinen voimavara, joka hankitaan ajan, tarkkuuden ja selviytymisvaiston avulla. Tavoitteena on valita sellainen operatiivinen korkeus, jolla tehtävä saavutetaan ja joka antaa hävittäjälle mahdollisimman suuren hallinnan taistelualueen riskeistä ja eduista. ⚔️

Hävittäjät voidaan myös määrätä lentämään matalalla tunnistamaan maastokohteita tai sieppaamaan viholliskoneita.

Ranskalla on hävittäjiä, jotka on varustettu ydinaseilla, jotka voidaan laukaista matalalla. Nämä muodostavat niin sanotut iskujoukot tai ydinpelotusvoimat. Jatkuva koulutus on välttämätöntä, sillä matalalla lentämisen taitoja ei ole helppo hankkia ja ilman säännöllistä harjoittelua ne menetetään helposti.

Erittäin matalalla lentävät hävittäjät

Mirage 2000 -hävittäjäkone lentänyt Oisen yli hyvin matalalla – Maïlys Jans

Matalalentämisen vaarat

Hävittäjillä tai muilla sotilaslentokoneilla suoritettavaan matalalentoon liittyy vaaroja lentoturvallisuudelle, mutta myös turvallisuudelle maassa. Seuraavassa on lueteltu joitakin riskejä, joita lentäjät voivat kohdata:

  • Törmäysriski muiden ilma-alusten kanssa.
  • Törmäysriski erilaisiin esteisiin, kuten puihin, lintuihin, rakennuksiin, sähköjohtoihin ja pylväisiin.
  • Korkeampi riski törmätä sekä maassa että merellä.
  • Vähäinen reaktioaika lentäjän virheen tai ilma-aluksen järjestelmävian sattuessa.
  • Melu voi myös häiritä siviilejä ja eläimiä.
Hävittäjälentokone kaupungin yllä

Hävittäjäkoneiden muodostelma lentää Sidneyn yllä

Siviili- ja sotilaskäyttöön tarkoitetut koneet kilpailevat ilmatilasta, joka ruuhkautuu vuosien mittaan yhä enemmän. Sotilaat ovat hyvin tietoisia siitä, että heidän on oltava valppaina ja pidettävä siviileille aiheutuvat haitat ja vaarat mahdollisimman pieninä. ⚠️

The nopein-hävittäjälentokoneet tuottavat loogisesti eniten melua, koska niiden erittäin tehokkaat turbosuihkumoottorit jälkipolttimilla unohtamatta niiden aiheuttamaa äänimelua, kun ne ylittävät äänivallin.

Matalia lentotunteja on rajoitettu, ja lentäjiä opetetaan olemaan lentämättä kaupunkien yli. Vähimmäiskorkeudet on vahvistettu, ja niitä on noudatettava lentäessä yhdyskuntien yli. Se on edelleen harvinaista, mutta poikkeustilanteissa voi silti kuulla hävittäjän turbojetin moottorit yläpuolella.

Collection lunettes aviateur

Leave a Reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *